2006/08/04

Stroop efektua

Itxuraz Coca-cola freskagarriaren iragarki bat baino ez da, baina… ongi irakurri al duzu? Begi-bistara markaren izena ikusi duzunaren ustea izango duzu eta ez zinen jabetuko trukatuta dagoenaz, STROOP efektuaren eraginez. Horrela deritzo irakurketa automatikoak eragiten duen interferentzia semantikoari. Jartzen duena dakigula uste dugu eta ez dugu arreta gehiagorik jartzen. Beti bezala azalekoa ikusteko ohitura erakusten dugu, azterketa sakonak ukatuz.

2 comentarios:

Ugutz Falzes dijo...

Oso interesgarria stroop efektuarana. Egun maiz ikusi ditzakegu denda edo festetan jartzen dituzten postietan saltzen diren kamisetetan efektu hori erabiltzen dutenak. Anfetamina, durex, connecting people...

MAGABILA dijo...

Oso ona

Lekzio hau politikoek ere ongi erabiltzen badakitela ee...